Interview

Interview

Interview
Wil je een pakkend stuk over de nieuwe weg die je bedrijf of organisatie inslaat?
Of over een aanstaand evenement?
Wil je een persoonlijke noot op je website?
Of misschien een jubileumboekje waarin betrokkenen aan het woord komen?
Een verrassende bijdrage voor je magazine?

Interview zeezeiler Henk de Velde in Zeilen

Interview met zeezeiler Henk de Velde in Zeilen

Een interview is een effectieve vorm die bijdraagt aan je professionele uitstraling en aan je naamsbekendheid.

Basisprincipes
Om doeltreffend te zijn moet een interview voldoen aan drie basisprincipes:
- het vertelt een ‘rond’ verhaal
- het nodigt rechtstreeks uit tot lezen
- het zoomt in op de persoonlijke relatie tussen geïnterviewde en onderwerp

Verklappen
Een goed interview heeft iets te verklappen. Wellicht niet letterlijk, maar het moet de lezer deelgenoot maken van iets, inwijden.
Ik kies daarom altijd voor de persoonlijke invalshoek, waarbij de geïnterviewde echt aan het woord is. Ook voor commerciële doeleinden is het dan een uiterst geschikt middel.

Werkwijze
Die persoonlijke invalshoek vraagt om een persoonlijk interview. Ik kom dus naar je toe en neem er vooral voldoende tijd voor.
Het concept krijg je toegestuurd ter autorisatie (op inhoud). Ruim op tijd ontvang je de definitieve versie.
Voor een uitgewerkt interview geldt een stuktarief (zie Tarieven), uitgaande van 600 tot 1000 woorden.

Totaalpakket
Een beeld zegt (soms!) meer dan duizend woorden. Het moet gezegd: vormgeving is ook een vak. Daar zijn anderen veel beter in. Wel heb ik in de loop der jaren een uitstekende verstandhouding opgebouwd met vormgevers en fotografen.
Wil je een compleet aanbod? Laat het weten, en ik zoek bij jouw tekst de juiste beeldvrouw of –man.

Voorbeelden
Klik voor het hele interview met Henk en voor andere interviews op  Portfolio > Interviews

Meer weten?
Neem vrijblijvend contact op om te zien wat ik voor je kan betekenen.